Springa och stan

Hej hej
Som vanligt började dagen med att jag segade som fan.
Men ca 15:00 så startade mitt liv idag. Jag och Johanna var ute och sprang i typ en timme så jag tycker att vi var väldigt duktiga. Jag var så osmart så jag duschade innan vi gick ut och sprang, jag var ju lixom tvungen att duscha efter.
Men iallafall, när vi hade kommit hem så ringer Johanna och frågar om jag vill göra henne en tjänst. Snäll som jag är, gör jag henne denna tjänst och det var att fälja med henne in till stan och lukta på parfymer. Så jag fick hoppa in i duschen och klä på mig snabbt. Fast jag hade inte så bråttom igentligen men det kändes som att jag jag inte skulle ha alls mycket tid på mig.

Tåget gick från stationen 17:58 så vi gick lite efter17:00 och segade aset, men vi gick inte så långt förrens vi blev upplockade av hennes mamma och så skjutsade hon oss till stationen, så vi fick sega där istället.
Vi fick vara där ganska länge så johanna började bli lite otålig och typ springa runt och lägga pengar i ögonen.


Ser nästan ut som glasögon om man kollar snabbt.

Vi kom till stan tillslut och vi gick och luktade på parfymer.
Jag var sjukt hungrig så när vi hade gjort det så gick vi till mcdonkan och åt. Sen gick vi till JC, johanna hade presentkort där så hon letade efter nåt hon kunde köpa där.

Sen köpte vi glass och stannade till på Ur & Penn sen gick vi till bussen och åkte till B-ryd och där hämtade Johannas mamma oss. Den här ggn åkte vi inte villse.

När vi kom hem så aktiverade jag mitt kort, jag har äntlligen fått alla delar till det, jag började skaffa kortet för flera månader sen och nu kommer jag äntligen kunna ta ut pengar.

Jag kommer inte rikitgt ihåg allt som har hänt med det men nåt sånt här är det.

Mamma gick till banken och fixade papper som vi skulle skriva på och så typ nån gång i slutet på april eller början på maj . Vi ser då att båda vårdnadshavarna måste skriva på så vi får skicka det med posten till pappa på Gotland.
Det tar ju ett tag att skicka saker till Gotland och pappa är ju inte så snabb så han typ glömmer bort papprena hela tiden. I slutet av maj när han skulle komma hit och ta med mig och andrea till Norrland för att fira min farmor och farfars 140 (70+70) års fest så skulle han ta med sig papprerna men det glömmer han. När vi åker hem så stannar han i gbg ett tag hos min farbror och jag vet inte när han åkte hem sen men några veckor efter det så skikcar han dom. Mamma går till banken med dem och de skickar koden och sen kortet. Mamma ska aktivera mitt kort men det funkar inte så hon får gå till banken och fixa det och de skickar hem en liten apparat till mig som jag först trodde var en miniräknare men det visade sig sen att det var en kortläsare. Lite senare får jag hem en pinkod och lite sånt och då trodde jag att jag skulle kunna fixa det, men så får jag ett brev där det står : ditt inloggningskort finns att hämta på konsum. Man var tvungen att ha ID kort för att kunna hömta det och det har inte jag så jag fick vänta på att mamma skulle kunna hämta det. och idag har hon varit och fixat det så nu har jag äntligen fixat det.

Jag har också betalat tbx min lilla skuld till emelie idag om ni ville veta.

Nu ska jag gå och göra nåt ointressant, kanske lika ointressant som min lilla bankomatkorts-historia.

no makeup!

Eller nu kanske jag får börja säga What's up, im brüno xD

Kommentarer
Postat av: jjohannaberg

hhaha very nice picture`! ;)

very rolig dag meh diig :D (L)

2009-07-16 @ 18:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0